Αναπνέω και προσφέρω στον διπλανό μου

Αναπνέω και προσφέρω στον διπλανό μου

Ο σκοπός της εσωτερικής αυτής άσκησης είναι να βελτιώσει την ζωή μας και την ζωή του διπλανού μας. Γνωρίζουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η αναπνοή στην υγεία μας; Πως να αναπνέουμε; Ξέρουμε πως μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα συναισθήματα θυμού και στρες με την αναπνοή μας;
Ξέρουμε τα οφέλη του διαλογισμού στο άγχος, στην μνήμη, στην διάνοια;
Όλα αυτά και ακόμα περισσότερα θα βιώνουμε και θα παρατηρούμε κάθε βδομάδα για μια ώρα.

Η ζωή αρχίζει με την πρώτη εισπνοή και ολοκληρώνεται με την τελευταία εκπνοή. Ο τρόπος που αναπνέουμε στη ζωής μας έχει άμεσο αντίκτυπο στην ποιότητα της ζωής μας. Όλοι οι αρχαίοι πολιτισμοί όπως των Ελλήνων, των Ινδών, των Κινέζων, των Αιγυπτίων γνώριζαν τα οφέλη και την σημασία της αναπνοής. Σήμερα δυστυχώς ξεχάσαμε την σημασία της και στρέψαμε την προσοχή μας μόνο στην διατροφή και την πρόσληψη νερού.

Η σύγχρονη ιατρική με διάφορους τρόπους υποστηρίζει, πως απαραίτητη προϋπόθεση για να έχουμε υψηλά επίπεδα ζωτικότητας, είναι η ροή καθαρού αίματος μέσα στον οργανισμού μας. Πολλές ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού, που δεν καλύπτονται από την τροφή που τρώμε καλύπτονται από τον αέρα που αναπνέουμε. Οι αναπνευστικές ασκήσεις έχουν άπειρα οφέλη στην υγεία. Η εξομάλυνση, η διόρθωση και η επιμήκυνση της αναπνοής είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστικά της υγείας και από τα μεγαλύτερα δώρα που μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό μας.
Η σωστή και βαθιά αναπνοή είναι ένα σπουδαίο και πολύ αποτελεσματικό εργαλείο για την αυτοθεραπεία και την προληπτική προφύλαξη του σώματος και του νου από το στρες και τα μικρόβια. Δυναμώνει το αμυντικό σύστημα, χαλαρώνει το νευρικό σύστημα και εναρμονίζει το ενδοκρινικό.

Τα οφέλη της συνειδητής αναπνοής

1. Βελτίωση της ποιότητας του αίματος
2. Αποτοξίνωση από τα άχρηστα απόβλητα στο σώμα
3. Βελτίωση της πέψης και της απορρόφησης της τροφής
4. Βελτίωση της υγείας του νευρικού συστήματος, του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού.
5. Ανανέωση των αδένων, ιδιαίτερα της επίφυσης και της υπόφυσης.
6. Αντιγήρανση – ανανέωση του δέρματος. Το δέρμα γίνεται πιο λείο και μειώνονται και οι ρυτίδες του προσώπου.
7. Μασάζ στα όργανα της κοιλιακής χώρας όπως στο στομάχι, στο λεπτό έντερο, στο συκώτι και το πάγκρεας, επιπλέον η ανοδική κίνηση του διαφράγματος κάνει μασάζ στην καρδιά καθώς διεγείρουν οι κινήσεις την κυκλοφορία του αίματος και τα ωφελούν.
8. Οι πνεύμονες γίνονται υγιείς – εγγύηση προστασίας κατά των αναπνευστικών προβλημάτων.

Διαλογισμός

H έννοια και η άσκηση του διαλογισμού βρίσκεται σε κάθε θρησκεία, φιλοσοφία και σύστημα πνευματικής ανάπτυξης. Είναι απλά η διαδικασία της εκπαίδευσης του ελέγχου του νου και η καθοδήγησή του σε πιο θετικές και πνευματικές σκέψεις, καθώς και σε εστίες συγκέντρωσης.
H διαδικασία του διαλογισμού έχει ξεπηδήσει μέσα από την προσπάθεια της ανθρωπότητας να κατανοήσει τον εαυτό της, να πετύχει αυτογνωσία, να βελτιώσει τον έλεγχο πάνω στο νου και να φτάσει σε υψηλότερα επίπεδα συνειδητότητας. Ο διαλογισμός είναι η εσωτερική ειρήνη ή σιωπή όπου ο άνθρωπος βιώνει, όταν ο νους του είναι εντελώς γαλήνιος, εστιασμένος στο παρόν. Ο διαλογισμός είναι μια κατάσταση ύπαρξης. Σε αυτή την κατάσταση, ο άνθρωπος είναι σε πλήρη εγρήγορση και ταυτόχρονα αισθάνεται απόλυτη ηρεμία, καθώς ο νους του έχει αποφορτιστεί από τις περιττές σκέψεις, Μόνο τότε μπορεί να ανακαλύψει την αστείρευτη πηγή αγάπης, ειρήνης, χαράς και δημιουργικότητας, που βρίσκεται εντός του.

Bιβλιογραφία
Η τέχνη του διαλογισμού (1992), Ρόμπερτ Ηλία Νατζέμυ Εκδόσεις: Αρμονική Ζωή